Kako napisati kvalitetan email newsletter ?
Email newsletter novosti su daleko najučinkovitija metoda za prodaju vaših proizvoda ili usluga. Za to samo trebate imati dobre baze podataka potencijalnih kupaca, dobar program za kreiranje i slanje email newslettera i dobre predloške.
1. Duljina newslettera
Nitko neće čitati vaš newsletter ukoliko, čim ga je primio, pomisli da je predugačak ili da je nevažan. Uvijek trebate istaći najvažnije informacije u vašem newsletteru.
Na taj je način vaša ponuda jasno prepoznatljiva, čak i pri letimičnom pregledu sadržaja. Dužina newslettera ovisi o tome da li se vaša ponuda može prezentirati u nekoliko redaka ili pak primatelju trebate dati još i neke dodatne informacije.
Nema ništa loše u dugačkom newsletteru, ukoliko ga to čini pogodnijim u nagovaranju klijenta da od vas nešto kupi. No u principu, uvijek se držite one “manje je više” i nemojte udaviti primatelja predugačkim tekstovima.
Neuporedivo je bolje da kupac dodatne informacije o vašim proizvodima ili uslugama potraži na vašoj web stranici.
2. Izgled newslettera
Svi primamo newslettere. I svi znamo što se događa s onim newsletterima koji nam ne privuku pažnju “od prve”. Takve poruke idu direktno u smeće. Dakle, u vašim newsletterima mora biti nešto posebno ako ne želite da oni završe u primateljevom košu za smeće.
U svaki newsletter ćete staviti “slatkiše”, vidljive i opipljive odmah pri otvaranju vaše poruke. Zagolicana mašta i neizbježna znatiželja će kupca natjerati da pročita cijeli vaš tekst. Glavni cilj procesa prodaje newsletterima, postiže se time da primatelj pročita vašu poruku.
U tu svrhu svakako koristite efektne slike koje će privući pažnju čitatelja. A zašto ne koristiti i zvuk? Fora je primiti newsletter s osobnim pozdravom ili dobrom glazbom. A svakako istaknite bitan sadržaj u vašem tekstu.
3. Personalizacija newslettera
Ako je moguće, pokušajte napraviti newslettere koji imaju osobni pristup. To možete učiniti tako da stavite ime primatelja na prikladnom mjestu u tekstu, naprimjer odmah nakon pozdrava (na primjer “Lijep pozdrav gospodine Marko!”).
Postoje programi koji mogu staviti ime primatelja i u polje Subject vašeg newslettera. Također, možete staviti ime primatelja na strateški važnim mjestima u glavnom tekstu (na primjer “Gospodine Marko, šaljemo Vam ovaj e-mail jer…”).
Da bi ste mogli kreirati personalizirane newslettere, morate koristiti program za kreiranje i slanje koji vam omogućuje da koristite polja podataka u newsletter tekstu. Sve to će stvoriti osobni dojam i značajno povećati vjerojatnost da će primatelj vaš newsletter pažljivo pročitati. Čitatelj će pozitivno reagirati ako vidi vlastito ime u tekstu, a radoznalost će ga natjerati tekst pročita pažljivije i do kraja.
Ovaj psihološki trik ima stopostotnu učinkovitost.
4. Stvaranje lako čitljivih newslettra
Prvo što vaš klijent napravi kad primi vaš newsletter, jest brzo “skeniranje” njegovog sadržaja. Naslovi, podnaslovi, pa čak i P.S. na kraju, trebaju pregledno i jasno prikazati osnovnu temu vašeg newslettera.
5. Različiti newsletteri postojećim i budućim kupcima
Pristup kupcu kroz vaš newsletter treba biti različit ovisno o tome da li se obraćate postojećim ili budućim klijentima. Kada pišete newsletter postojećim kupcima – klijentima koji su ranije već nešto kupili od vas, možete koristiti osobniji ton.
Takvi primatelji u pravilu već imaju s vama izgrađen odnos povjerenja. Njima možete direktnije prezentirati vašu aktualnu ponudu i pozvati ih na kupnju vaših proizvoda ili usluga. Kada je riječ o potencijalnim, budućim kupcima vaših proizvoda i usluga, vrlo je bitno pružiti im osjećaj sigurnosti i tako zadobiti njihovo povjerenje.
Budući kupci ne smiju osjećati rizik i strah pri kupovini vaših proizvoda ili usluga.
6. Prezentiranje prodajne ponude
Prilikom pisanja newslettera, kao i kod prodaje općenito, nikada nemojte koristiti “pretjeranu silu”. Prenapadnim guranjem prodaje u prvi plan, riskirate automatsko povlačenje kupca u obrambeni gard. Educirajte vaše kupce zanimljivim detaljima i informacijama o vašoj ponudi. Dobar newsletter je 80% edukativnog, a samo 20% prodajnog sadržaja.
Isto tako, sve pretjerane prodajne prezentacije kupcima se često čine previše dobre da bi bile istinite. Budite jednostavni, jasni i vjerodostojni u prezentiranju svojih proizvoda i usluga. A ono što ste kupcima obećali, uvijek ispunite!
Zadovoljan kupac će vam se iznova vraćati sa svakim novim poslanim newsletterom. Nezadovoljan neće nikada. U prezentaciji vaše ponude izbjegavajte korištenje previše generaliziranih riječi i pojmova. Na primjer, bolje je napisati “80%” ili “devet desetina”, nego napisati “mnogo” ili “većina”.
Kupci cijene činjenice i vole brojeve. Potkrijepite njima vašu ponudu. Ponuda sadržana u vašem newsletteru mora pružiti kupcu dojam da mu nudite nešto posebno. Vaš proizvod ili usluga moraju biti rješenje njegovog problema.
Prednosti vaše ponude neka budu jasno naglašene. Njih kupac mora lako uočiti, kako bi ih sagledao iz vlastite perspektive. Ako u svome poslu imate jakih izravnih konkurenata, jasno naglasite zbog čega je vaša ponuda bolja u odnosu na njihovu.
7. Sakrijte nedostatke vaše ponude
Ako vaša ponuda ima nekakv očiti nedostatak za kupca, pokušajte sakriti tu činjenicu. Dobro je unaprijed predvidjeti moguće prigovore kupca i odmah na njh odgovoriti kontra argumentima.
Objasnite kupcu da problem nije tako velik kao što se čini i ponudite mu inteligentno rješenje istog. Nadalje, istaknite prednosti koje kompenziraju potencijalni nedostatak vaše ponude.
Biti iskren prema kupcu je najučinkovitiji način povećanja vjerodostojnosti Vaše ponude.
8. Poziv na akciju
Izradite newsletter s ponudom hitne naravi. Ne dozvolite kupcu da predugo razmišlja o kupnji, jer će tako vrlo vjerojatno odustati. Nametnite kupcu krajnji rok za kupovinu.
Imajte na umu da ponude poslane e-mailom imaju kraći životni vijek od onih poslanih običnom poštom. Rijetki primatelji čuvaju newslettere u svom inboxu. Stoga natjerajte primatelja na narudžbu odmah.
9. Bonusi i pokloni
Dajte primateljima vašeg newslettera nešto posebno na poklon. To može biti neki promotivni poklon ili nekakav poseban popust. Svi se kupci žele osjećati posebno. I žele vjerovati da su s vama sklopili za njih odličan posao.
Bonus ponuda treba biti “šlag na torti”. Njime trebate natjerati kupca da ne oklijeva, već da odmah naruči vaš proizvod ili uslugu. Informaciju o bonusima i poklonima možete istaknuti stavljanjem u post scriptum, odnosno svima vam dobro nam znani p.s.
10. Potpis
Potpis je vrlo bitan dio vašeg newslettera. Pošiljateljev potpis pomaže kupcu pri određivanju vrijednost, vjerodostojnost i značaja vaše ponude. Potpis daje neprocjenjiv osobni štih newsletteru.
Kupac ne žele da ih kontaktira nekakva bezlična i bezimena tvrtka, već živi čovjek, djelatnik te tvrtke s imenom i prezimenom. Osim toga, uz jednostavan način odjave s liste primatelja, po zakonu ste dužni navesti i podatke o pošiljatelju newslettera, pa zašto da to onda ne bude osobno?
11. Provjera teksta prije slanja newslettera
Pričekajte neko vrijeme nakon pisanja teksta vašeg newslettera, a zatim ga pročitajte ponovo. Sve pogreške i nejasnoće koje niste na početku pisanja vidjeli, biti će vam očite kod drugog čitanja. I tada ih ispravite.
Zatim dajte vašem prijatelj ili kolegi s posla da pročita vaš newsletter. Ako nakon čitanja kaže “To je u redu”, onda na žalost niste napisali dobar newsletter. Pišite ga ponovo.
Ali ako kaže “Da li ću zaista dobiti ovaj poklon, ako naručim još danas?”, tada je vaš newsletter spreman za slanje. Korekturu teksta newslettera povjerite nekome tko je iskren i tko će reagirati na sadržaj, a ne samo na formu. I nikad ne dajte tekst na korekturu pristojnoj osobi.
Ostale naše savjete pročitajte OVDJE.
Posjetite i naš KAKO WEBSHOP
Komentari