Kako postupiti u slučaju reklamacije ?

Određeni materijalni nedostaci proizvoda, kupca potiču na reklamaciju što je obveza trgovaca i proizvođača.

reklamacije

U prodaji raznih vrsta proizvoda prigovori i reklamacije kupaca te povrati kupljene robe česta su pojava. Kupci najčešće vraćaju neispravan ili oštećen proizvod.
U nekim slučajevima čak kontaktiraju direktno proizvođača ili njegovog zastupnika. Bitno je razlikovati dva termina prilikom reklamacije proizvoda.
To su:
1. materijalni nedostatak proizvoda,
2. garancija, odnosno jamstvo.

Odgovornost za materijalne nedostatke regulirana je člancima 400. do 422. Zakona o obveznim odnosima (Nn, broj: 35/05., 41/08., 125/11.). Sve je usklađeno s Direktivom 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 25. svibnja 1999. godine. Ona se bavi aspektima prodaje robe široke potrošnje i popratnim jamstvima.
Odgovornost za materijalne nedostatke postoji u slučaju nedostatka bilo koje vrste na proizvodu, a odgovoran je trgovac. Na cijelom EU području postoji zakonski rok od 2 godine unutar kojih se potrošač može pozvati na materijalni nedostatak, a nakon što ustanovi kvar ima 2 mjeseca za prijavu trgovcu. Ukoliko potrošač ustanovi kvar na svom uređaju unutar 6 mjeseci od kupnje, smatra se da se automatski radi o materijalnom nedostatku, odnosno da je kvar postojao u vrijeme kupnje uređaja. Potrošač u slučaju materijalnog nedostatka od trgovca ima pravo tražiti: zamjenu ili popravak uređaja, povrat novca ili sniženje cijene proizvoda.
Garancija ili jamstvo ispravnosti prodanog proizvoda je regulirana člancima 423. do 429. Zakona o obveznim odnosima. Odgovornost za jamstvo postoji samo u slučaju kada je izdan jamstveni list, a u slučaju kvara potrošač se obraća najčešće proizvođaču, odnosno subjektu koji je izdao jamstveni list. Trajanje garancije je sastavni dio jamstvenog lista i ono ovisi o odluci onoga koji ga izdaje te ne postoji određeni zakonski rok za koji jamstvo mora biti izdano. U slučaju kada se radi o tehničkim proizvodima proizvođač je dužan izdati jamstveni list. Potrošač na osnovu jamstvenog lista ima pravo tražiti: popravak proizvoda ili zamjenu ukoliko uređaj nije popravljen u razumnom roku i povrat novca ili sniženje cijene proizvoda ukoliko u razmnom roku nije popravljen ili zamijenjen.

Ostale naše savjete pročitajte OVDJE.
Posjetite i naš KAKO WEBSHOP

Ako Vam se sviđala objava, kliknite Like i podjelite s prijateljima!

You may also like...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *