Kako brendirati proizvod ili uslugu?

Uspješno brendirati proizvod ili uslugu, cilj je svakoga tko izlazi na tržište.
Pod pojmom brendirati smatramo stvoriti prepoznatljivu marku proizvoda ili usluge.

brendirati

Brendirati proizvod ili uslugu, prva je i osnovna stvar koja se mora napraviti prilikom ulaska na tržište.

Stvaranje brenda, odnosno brendirati tvrtke, osobe ili proizvoda, temelj je uspješnog nastupa u današnjem kompetitivnom i konkurentnom tržišnom okruženju.

Brendiranjem se proizvodu, tvrtki ili osobi, pridodaju karakteristike koje ih izdvajaju/diferenciraju od konkurenata. U prvi plan ističe sve ono što ih čini drugačijima ili boljima.
To se realizira ponajprije kvalitetnim ATL i BTL aktivnostima.

ATL („above the line“) ili masovnu komunikaciju te BTL („below the line“) odnosno direktnu komunikaciju.

ATL predstavlja „masovnu komunikaciju“ putem medija. Njoj je primarni cilj jačanje svijesti o marki o proizvodu ili usluzi. Televizija, radio, web banneri, novine, billboardi načini su „hvatanja“ što većeg broja prikaza ili emitiranja. Ciljana publika zbog same masovnosti tog načina oglašavanja ne postoji. Također, zbog izuzetno široke baze koju takvo oglašavanje dotiče teško je dobiti precizne povratne informacije o rastu prodaje zahvaljujući ATL kampanji. Nedvojbeno je da ATL pomaže jačanju imidža poduzeća na duži rok.

S druge strane, BTL predstavlja preciznije podešene te kampanje zasnovane na podacima. One su zbog svoje specijaliziranosti lako mjerljive. Moderne marketinške kampanje koje pomažu brendirati sve više postaju specijalizirane. One preporučuju proizvod uskom segmentu potrošača od kojeg se očekuje najbolja reakcija. Stoga, mnoga poduzeća krizne marketinške budžete kreiraju upravo na štetu ATL-a. Tako fokus stavljaju na lako mjerljive i u kratkom roku isplative BTL kampanje. Kupcu se tako nudi da vidi, osjeti i proba proizvod ili uslugute iznese svoj stav o njemu. Ukratko, to predstavlja skup neprocjenjivih podataka koji tvore novi koncept eksperimentalnog marketinga.

BTL aktivnosti sadrže razne oblike direktne komunikacije. Tu se najviše ističe marketing prema bazama podataka, kampanju elektroničkom ili klasičnom poštom, „affinity marketing“.  Najkorišteniji alati su eventi tj. razna događanja i promotivna predstavljanja. Ona pomažu brendirati proizvod ili uslugu u velikim trgovačkim lancima. BTL je osim po mjerljivosti i fokusu čvršće vezan za prodaju zbog još jednog razloga. Promocija BTL kampanjama služi povećanju prodaje na licu mjesta. Takve promotivne aktivnosti, često nazvane prodaja 1 na 1,  osmišljene su tako da stimuliraju potrošnju.

Za sva Vaša ostala pitanja, ideje, informacije, slobodno nam se javite na kako@kako.com.hr

Posjetite i naš KAKO WEBSHOP

 

 

Ako Vam se sviđala objava, kliknite Like i podjelite s prijateljima!

You may also like...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *